سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عطر دل آرای خدا
 
آقای غریبم ... سهم من در غربت شما چقدر است؟؟؟

افضل الاعمال انتظار ظهور امام عصر (عج) می باشد . ( بحارالانوار ج 52 . ص 25 )

چون خداوند خود ، منتظر ظهور می باشد .( آیات 20 و 102 سوره یونس ، آیه 158 شوره انعام و نزدیک به 300 آیه قرآن به این مضمون ) . تمام انبیاء و اولیاء و ائمه (ع) منتظر ظهور امام زمان (عج) می باشند خود مولا صاحب الزمان (عج) نزدیک به 1200 سال است منتظر ظهورهستند

آیا می دانید ؟ امام صادق فرمودند : هیچ عملی بدون انتظار ظهور امام زمان (عج) نزد خداوند پذیرفته نیست . ( بحارالانوار 52/140 )

آیا می دانید ؟ از امام حسین (ع) سوال شد : معرفت خدا چیست ؟ فرودند : اینکه اهل هر زمانی ، امام خود را بشناسد که اطاعت او بر ایشان واجب است . (بحارالانوار 23/83 )

                                                 

 آیا می دانید ؟ امام صادق (ع) فرمودند : اگر من زمان حضرت مهدی (عج) را درک کنم در تمام روزهای حیاتم به او خدمت می کنم . ( صحیفه مهدیه ص 106 )

آیا می دانید ؟ از امام زمان (عج) سوال شد وظیفه شیعیان در عصر غیبت چیست ؟ فرمودند : برای ظهور من بسیار دعا کنید برای شما معرفت حاصل می شود هر گاه به این معرفت رسیدید خدا را شکر کنید و منتظر ظهور باشید . ( منتخب الاثر ص 90 )

آیا می دانید ؟ حضرت زهرا (س) فرمودند : امام چون کعبه است که باید بسوی او رفت و او بسوی مردم نمی آید . ( بحارالانوار 36/353 )

آیا می دانید ؟ امام صادق (ع) فرمودند : آیه من ذالذی یقرض الله قرضا حسنا  . . . درباره پیوند امام زمان نازل شده است و همچنین فرمودند یک درهم که با آن با امام (ع) پیوند ایجاد شود از کوه احد ، وزن و ارزش بیشتری دارد . ( اصول کافی 1/537 کتاب الحجه )

آیا می دانید ؟ تمام ائمه (ع) قبل از تولد امام زمان (عج) در غم غیبت و غربت ایشان نالان بوده و برای فرج ایشان دعا می کرده اند . ( رجوع به مکیال المکارم و صحیفه مهدیه )

آیا می دانید ؟ امام صادق (ع) فرمودند : هنگامی که عذاب بر قوم بنی اسرائیل شدت گرفت چهل شبانه روز به درگاه خداوند گریه و ناله کردند و خداوند 170 سال زودتر موسی (ع) و هارون را برای نجات شان فرستاد . ایشان فرمودند : اگر شما شیعیان نیز چنین کنید خداوند فرج ما را می رساند در غیر اینصورت وقتی کار به نهایت رسید گشایش فرا می رسد . (بحارالانوار 52/55 )

آیا می دانید ؟ امام حسن عسگری فرمودند : به خدا سوگند فرزندم دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از هلاکت و نابودی نجات نمی یابد مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی استوار و بر دعا جهت تعجیل ظهورش موفق بدارد . ( کمال الدین 2/384 – باب 1 ج 38 )

آیا می دانید ؟ در کتاب مکیال المکارم که به دستور امام عصر (عج) نوشته شده است بیش از 80 وظیفه برای شیعیان نسبت به وجود مقدس امام عصر (عج) بیان گردیده که مهمترین آن دعا جهت تعجیل در فرج ایشان می باشد .

آیا می دانید ؟ امام صادق (ع) فرمودند : از حقوق ما بر شیعیان این است که بعد از هر نماز واجب دستهای خود را بر چانه بگذارند و سه مرتبه بگویند (( یا ربَّ مُحمّدٍ عَجّل فَرج آل محمّد ، یا ربَّ محمّدٍ اِحفَظ غَیبَه محمّد ، یا ربَّ محمّدٍ اِنتَقِم لِاِ بنَةِ محمّد ))   ( صحیفه مهدیه 195 )

آیا می دانید ؟ در وقت رکوع و سجده و قنوت و بعد از نمازها و وقت طلوع و غروب آفتاب و شبها و ایام مهم سال مثل نیمه شعبان و شبهای رمضان و بعد از عزاداری سید الشهداء دعاها مستجاب می باشد . ( روایات معصومین )

آیا می دانید ؟ امام حسن مجتبی (ع) در عالم مکاشفه به یکی از علما فرمودند : در منبرها به مردم بگویید و به آنها دستور دهید توبه کنند و درباره تعجیل در ظهور امام عصر (عج) دعا کنند و فرمودند دعا برای آن حضرت مانند نماز میت نیست که واجب کفایی باشد بلکه مانند نمازهای پنج گانه واجب است . ( مکیال المکارم ج 1 ص 438 )

آیا می دانید ؟ به غیر از دعای عهد و ندبه ، دعای ( الهی عظم البلاء ..... ) دعای ( ادخل علی اهل القبور السرور ) دعای افتتاح ، دعای معرفت ( اللهم عرفنی نفسک ) و ........ نیز مخصوص ظهور امام عصر (عج) می باشد .

آیا می دانید ؟ عبادتی مانند نماز شب ، زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره مورد توجه و تاکید امام زمان (عج) است . ( مفاتیح الجنان – حکایت سید رشتی )

آیا می دانید ؟ در کتاب مکیال الامکارم – صحیفه مهدیه – غیبت نعمانی – باب الحجه – اصول کافی – نجم الثاقب ، مطالب بسیار مهمی در باب معرفت امام زمان (عج) و وظایف شیعیان نسبت به آن وجود مقدس آمده است .

آیا می دانید ؟ تفاوت قبل و بعد از ظهور مثل تفاوت جهنم و بهشت است .

آیا می دانید ؟ تمام علائم ظهور امام زمان (عج) به وقوع پیوسته و فقط علائم حتمی مثل صحیفه آسمانی و خروج سفیانی و چند علائم دیگر باقی مانده است و آنها نیز ممکن است در مدت کوتاهی اتفاق بیافتد . ( نوائب الدهو – علائم ظهور سید بن طاووس – غیبت نعمانی )

آیا می دانید ؟ ما با اهداء ثواب اعمال گذشته و آینده خود جهت تعجیل در ظهور امام عصر (عج) ضمن بهره مندی از ثواب اعمال خود جایی در قلب آن مولای مهربان باز کنیم .    

       التماس دعا




برچسب‌ها: بافضیلت ترین اعمال
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 87/11/30 توسط ابوالفضل فتحیان دستگردی